11 چیزی که افراد باهوش هرگز در محل کار خود نمی گویند

11 چیزی که افراد باهوش هرگز در محل کار خود نمی گویند

جملات خاصی وجود دارد که هرگز نباید در محل کار آنها را بیان کرد ، عباراتی که دارای قدرت خاصی هستند: حتی اگر گفته های شما درست باشد. بدترین قسمت این است که ، اگر شما آنها را بگویید ، هیچ راهی برای پس گرفتن آن وجود ندارد.

من در مورد اشتباهات در واژگان ، یا شوخی های بد ، یا حتی اظهارات نادرست سیاسی صحبت نمی کنم.معمولاً چیزهایی که بیشتر به ما آسیب می رسانند ، ظریف ترین چیز ها هستند ، چیزهایی که باعث می شوند بی کفایت و نامطمئن به نظر برسید.

مهم نیست که چقدر با استعداد هستید و یا به چه چیزی و کجا رسیده اید ، عبارات خاصی وجود دارد که می توانند بلافاصله نحوه تصور دیگران از شما را تغییر دهند و شما را محکوم کنند که برای همیشه در سایه زندگی کنید. آنها عباراتی هستند که آنقدر با پیامدهای منفی همراه هستند که می توانند به حرفه شما پایان دهند.

1-“این عادلانه نیست”

همه می دانند که زندگی عادلانه نیست ، و گفتن خلاف آن بیانگر این است که فکر می کنید همین طور است ، که باعث می شود نابالغ و ساده لوح به نظر برسید.

اگر نمی خواهید بد به نظر برسید ، باید به واقعیت ها پایبند باشید ، سازنده باشید و پیش داوریهای خود را از بازی خارج کنید. به عنوان مثال ، می توانید بگویید: ”دیدم که شما فلان شخص را به پروژه ای اختصاص دادید که امیدوارم بتوانم روی آن کار کنم. آیا می توانید به من بگویید که چه عواملی را برای تصمیم گیری در نظر گرفتید؟ من می خواهم بدانم که چرا من مجاز به انجام این کار نبودم ، برای بهبود آن و اینکه شما می توانید من را بعنوان نفر بعدی در نظر بگیرید “.

2-“ما همیشه کارها با این روش انجام داده ایم”

تغییرات حاصل از فناوری های جدید به سرعت در حال رخ دادن است به گونه ای که فرایندهایی وجود دارد که امروزه جدید هستند و شش ماه دیگر منسوخ شده اند. گفتن اینکه این روشی است که شما همیشه انجام می دادید نه تنها شما را تنبل و مایل به تغییر نمی داند ، بلکه رئیس شما را متعجب می کند که چرا قبلاً سعی در بهبود امور نداشته اید. اگر کارها را به روشی که همیشه انجام شده ، انجام می دهید ، مطمئناً روش بهتری برای انجام آنها وجود دارد.

3-“مشکلی نیست”

این عبارت ، آنرا وقتی می گویید که کسی از شما می خواهد کاری را برایش انجام دهید یا دوست دارید که کاری انجام دهید، به این معنی است که درخواست او باید یک مشکل باشد. این باعث می شود مردم احساس کنند که خواسته هایشان را تحمیل می کنند.

در حالت ایده آل ، به مردم نشان دهید که از انجام کار خود لذت می برید. جملاتی مانند “انجام آن خوب است” یا “ما از انجام آن خوشحال خواهیم شد” بگویید. این یک تفاوت بسیار ظریف است ، اما تأثیر زیادی بر روی مردم دارد.

4-“این ممکن است یک ایده احمقانه باشد” یا “من قصد دارم یک سوال احمقانه بپرسم”

این عبارات اعتبار شما را فوراً از بین می برد. حتی اگر بعداً به ایده شگفت انگیزی رسیدید ، این امرنشان می دهد که اعتماد به نفس ندارید و باعث می شود افراد اطراف شما اعتماد به شما را از دست بدهند.

بدترین منتقد خود نباشید. اگر به آنچه می گویید اعتماد نداشته باشید ، هیچ کس دیگری به شما اعتماد نخواهد کرد. و اگر چیزی را نمی دانید ، می توانید بگویید: “در این لحظه من اطلاعاتی ندارم ، اما من تحقیق خود را انجام می دهم و به شما می گویم.”

5-“من آن را در یک دقیقه انجام می دهم”

گفتن آنچه در یک دقیقه می توانید انجام دهید مهارت های شما را پایین آورده و این احساس را ایجاد می کند که عجله دارید. تا زمانی که نتوانید آن کار را در کمتر از 60 ثانیه به پایان برسانید ، این جمله را نگویید. می توانید بگویید که خیلی طولانی نمی شود یا در اسرع وقت آن را تحویل می گیرید ، اما نباید به نظر برسد که انجام این کار زمان کمتری را از شما می گیرد.

6-“امتحان خواهم کرد”

کلمه “امتحان” نشان می دهد که شما به توانایی خود برای انجام کارها اعتماد ندارید. مسئولیت توانایی های خود را بپذیرید ، مالک آنچه می توانید انجام دهید باشید. اگر آنها از شما خواستند کاری انجام دهید ، متعهد به انجام آن کار یا پیشنهاد گزینه دیگری باشید ، اما نگویید که آن را امتحان خواهید کرد زیرا به نظر می رسد که خیلی سخت تلاش نخواهید کرد.

7-“چنین شخصی تنبل / بی کفایت / احمق است”

هیچ چیز خوبی نمی تواند از اظهار نظر منفی در مورد فرد دیگری حاصل شود ، حتی اگر آنچه شما می گویید صحیح باشد ، این احتمال وجود دارد که افراد دیگر از قبل بدانند ، بنابراین نیازی به اشاره به آن نیست. و اگر حق با شما نیست ، پس شما هستید که شبیه یک احمق هستید.

در همه مشاغل همیشه افراد بی ادب یا بی کفایت وجود خواهند داشت و به احتمال زیاد همه آنها را شناسایی کرده اند.اگر نمی توانید به آنها کمک کنید تا پیشرفت کنند ؛ این وظیفه شما نیست که آنها در شرکت باقی بمانند یا خیر ، با نمایش عدم کفایت آنها چیزی به دست نمی آورید ، زیرا با این کار احساس می شود که به دنبال نقاط ضعف در دیگران برای جبران شکستهای خود هستید.

8-“این به من ربطی ندارد”

این عبارت باعث می شود دیگران فکر کنند که شما فقط مایل هستید حداقل حقوق و دستمزد خود را دریافت کنید ، اگر بخواهید شغل خود را حفظ کرده و در داخل شرکت رشد کنید این یک رویکرد کاملاً منفی است.

اگر رئیس شما بخواهد کاری را انجام دهید که در چارچوب وظایف شما نباشد (به شرطی که امری قانونی و اخلاقی باشد) ، بهترین کار این است که آن را انجام دهید و آن را به خوبی انجام دهید.

سپس می توانید با رئیس خود درباره شرح وظایف خود صحبت کنید ، تا ببینید آیا نیاز به افزودن موارد جدید دارید (و بحث در مورد افزایش حقوق احتمالی).با انجام این کار می توانید خود را به جای یک فرد عصبانی یا دمدمی مزاج ، مشتاق و باانگیزه ، تمایل و همکاری نشان دهید. همچنین به شما کمک می کند تا در طولانی مدت رابطه بهتری با رئیس خود برقرار کنید.

9-“تقصیر من نیست”

تلاش برای سرزنش شخص دیگری هرگز ایده خوبی نیست. مسئولیت را بپذیرید. اگر شما در انجام آنچه اشتباه انجام داده اید ، هرچند حداقل ،شما مسئول هستید. و در غیر اینصورت ، توضیحی عینی و دلسوزانه از آنچه اتفاق افتاده ارائه دهید. به حقایق پایبند باشید و به رئیس و همکاران خود اجازه دهید نتیجه گیری خود را در مورد مقصر انجام دهند.

لحظه ای که شما شروع به نشان دادن دیگران بعنوان مقصر می کنید ، لحظه ای است که مردم شما به عنوان شخصی می شناسند که نمی داند چگونه مسئولیت کارهای خود را به عهده بگیرد و این باعث عصبی شدن افراد می شود. کسانی هستند که از کار با شما پرهیز می کنند و دیگران هر وقت مشکلی پیش آمد شما را سرزنش می کنند.

10-“نمی توانم”

به طور کلی ، مردم دوست ندارند این کلمه را بشنوند . گفتن “من نمی توانم” بیانگر این است که شما تمایلی به انجام کار ندارید.اگر واقعاً نمی توانید کاری انجام دهید یا مهارت لازم برای انجام آن را ندارید ، یک گزینه جایگزین ارائه دهید.

به جای اینکه بگویید نمی توانید ، بگویید چه کاری می توانید انجام دهید. به عنوان مثال ، به جای اینکه بگویید “من نمی توانم بیشتر منتظر بمانم” بگویید “من می توانم فردا زودتر به آنجا بیایم، آیا این برای شما مفید است؟” یا به جای “من نمی توانم آن گزارش را درست کنم” بگویید “من هنوز نمی دانم چگونه آن تحلیل را انجام دهم “

11-“من از این کار متنفرم”

آخرین چیزی که می خواهید در دفتر بشنوید این است که شخصی شکایت کند که چقدر از کار خود متنفر است. انجام این کار به شما به عنوان یک فرد منفی برچسب زده و روحیه گروه را پایین می آورد. رئیسان به سرعت متوجه می شوند که چه عوامل منفی بر روحیه تیم هایشان تأثیر می گذارد و آنها می دانند که همیشه افراد مشتاق بیشتری هستند که می توانند جای آنها را بگیرند.

خلاصه

حذف این عبارات از واژگان فواید زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. این عبارات تقریباً مانند چسب به ما می چسبند ، بنابراین تا زمانی که عادت نکرده اید که آنها را نگویید ، باید به دقت آنها را تشخیص داده و از آنها اجتناب کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید