چگونه یک ایده تجاری پیدا کنیم؟

چگونه یک ایده تجاری پیدا کنیم؟

طرح یک ایده تجاری اولین قدم برای شروع کار است. برای شروع می توانید مشکلاتی را که خود یا دیگران با آن روبرو هستید شناسایی کنید.برخی از افراد برای تعیین چگونگی ارائه یک ایده تجاری رویکردی غیر ساختاری دارند. برخی افراد هنگام جلسات طوفان فکری، کارآیی بیشتری دارند.

عاقلانه است که با شناسایی یک مشکل شروع کنید زیرا تجارت اساساً در ازای دریافت پول مشکلات مشتری را حل می کند. پس از داشتن ایده ، آن را از طریق بازخورد تأیید کنید. سرانجام ، با ثبت ایده و شروع کار ، ایده خود را به واقعیت تبدیل کنید.

در اینجا نحوه اینکه چگونه یک ایده تجاری پیدا کنیم؟ در پنج مرحله آورده شده است.

1- به دنبال ایده کسب و کار باشید

اولین و آسانترین مکان برای ارائه ایده تجاری ، تجربیات خودتان است. یک روز ممکن است متوجه شوید مشکلی دارید که هیچ کس دیگری نمی تواند آن را حل کند. آیا می توانید به یک راه حل برسید و آن را حل کنید یا مشکلی مشابه برای دیگران؟ همه مشکلات را یادداشت کنید ، حتی اگر در ابتدا نتوانید آن را حل کنید. علاوه بر این ، برای الهام گرفتن به نقاط قوت ، مهارت ها و علایق خود نگاه کنید.

مشکلات خود را تجزیه و تحلیل کنید

بهترین مکان برای جستجوی ایده تجاری ، مشکلات خودتان است. در زندگی روزمره با چه چالش هایی روبرو هستید؟ لازم نیست که یک ایده تجاری کاملاً جدید باشد. مشکل می تواند اخراج از شرکت و پیدا کردن یک شرکت با کیفیت دیگر برای شما باشد. این یک مشکل بالقوه است که ارزش بررسی دارد.

از نقاط قوت فعلی خود استفاده کنید

بسیاری از صاحبان مشاغل فعلی یک کسب و کار را با توجه به نقاط قوت خود ایجاد می کنند. نقاط قوت ممکن است مهارت ها یا دانش هایی باشد که شما از تجربیاتی مانند کار در دنیای شرکت ها یا سرگرمی ها آموخته اید. یک مثال خوب این است که اگر شما 20 سال در کار فروش بوده اید و به دنبال استفاده از این مهارت ها در صنعت خاصی مانند املاک و مستغلات هستید ، یا چیزهای زیادی در مورد دوچرخه سواری از طریق سرگرمی های خود آموخته اید و کمک به دوستان خود برای رفع مشکلات دوچرخه های جاده ای آنها می تواند باشد.

مهارت های فعلی خود را محدود کنید

راه دیگر برای رسیدن به ایده تجاری این است که کاری را که در شغل فعلی خود انجام می دهید محدود کرده و خدمات یا محصول بسیار خاصی ارائه دهید.به این دلیل که سرویس های خاص برای حل مشکلات مردم به خوبی کار می کنند.

به عنوان مثال ، اگر یک بازاریاب دیجیتال برای مشاغل هستید ، ممکن است بتوانید خود را به عنوان بازاریاب در یک مکان خاص مانند بازاریابی از طریق ایمیل یا بازاریابی Instagram معرفی کنید. نام تجاری خود را در یک محیط معرفی می کنید تا با صاحبان مشاغل خاص که به دنبال خدمات شما هستند ارتباط برقرار کنید.

مهارت ها و علایق خود را مخلوط کنید

مخلوط کردن مهارتها برای رسیدن به یک ایده تجاری زمانی است که شما دو مهارت یا علایق نامرتبط را با هم مخلوط کنید. به عنوان مثال ، اگر کسی شغل تمام وقت خود را به عنوان مهندس نرم افزار در یک شرکت فناوری داشته باشد و از تعامل با هواپیماهای بدون سرنشین در طول شب و آخر هفته لذت ببرد ، یک ایده تجاری احتمالی که می تواند دنبال کند ایجاد و فروش نرم افزار نظارت بر هواپیماهای بدون سرنشین برای مزارع و صنایع و کسب و کارها است.

2-به دنبال دیگران برای یافتن یک ایده تجاری باشید

اگر در پیدا کردن ایده ای از تجربیات خود مشکل دارید ، به دنبال مشکلاتی باشید که دیگران با آن روبرو هستند. دوستان و خانواده معمولاً مایلند درباره چالشهای منظمی که با آن روبرو هستند صحبت کنند. شاید یک ایده تجاری وجود داشته باشد که بتواند به آنها کمک کند تا از چالش های خود عبور کنند. همچنین می توانید در مورد بازار تحقیق کنید تا یک مفهوم تجاری را پیدا کنید که امروزه برای مصرف کنندگان حیاتی است.

به حرف خانواده و دوستان گوش دهید

برای گوش دادن به صحبت های خانواده و دوستان در صورت بروز هرگونه مشکلی ، فضایی را ایجاد کنید شاید آنها نتوانند شخص قابل اعتمادی را در شهر شما پیدا کنند . شاید آنها از یک مشکل خاص در موتور سیکلت خود شکایت داشته باشند. تمام ایده های شغلی مورد نظر خود را که مربوط به مشکلاتی است که آنها با آن دست و پنجه نرم می کنند ، چه محصولات و چه خدمات مبتنی بر خدمات ، بنویسید.

به رسانه های اجتماعی و جستجوهای آنلاین مراجعه کنید

رسانه های اجتماعی مکانی عالی برای یافتن شکایت خانواده و دوستان و افراد دیگر از چالش هایی است که با آن روبرو هستند. غالباً ، افراد قبل از اینکه به دوستان یا خانواده خود بگویند ، برای جستجو به اینترنت می روند. علاوه بر این ، ببینید چه صنایعی در نزدیکی محل سکونت شما به طور مداوم مشکل دارند.

ارتباط با صاحبان مشاغل دیگر

بسیاری از مشاغل جدید زمانی شروع می شوند که دو نفر با قدرت های مختلف گرد هم می آیند و نوع جدیدی از شرکت را تشکیل می دهند. یک مثال کلاسیک استیو جابز و استیو وزنیاک اپل را ایجاد کردند. وزنیاک تجربه ساخت و علاقه به ساخت رایانه را داشت. جابز دارای تجربه فروش ، بازاریابی و علاقه به تجربه کاربر بود. وزنیاک نمی توانست اولین کامپیوتر اپل را به تنهایی بفروشد و جابز هم نمی توانست آن را ایجاد کند. آنها با هم ، با نقاط قوت و مهارت های مختلف ، قادر به این کار بودند.

3-طوفان فکری برای ایده شما

وقتی مشکلی را برای حل شناسایی کردید ، ممکن است فوراً به فکر راه حل باشید. با این حال ، اگر در تلاش برای دستیابی به راه حل هستید ، راهکارهایی وجود دارد که به شما کمک می کند خلاقانه فکر کنید. در طول روز برای تفکر وقت بگذارید و راه حل ها را یادداشت کنید. علاوه بر این ، به دیگران به عنوان راهی برای تفکر خلاق نگاه کنید. به گروه ها و وب سایت های کارآفرین بپیوندید.

برای تفکر وقت بگذارید

زمان تان را در طول روز برنامه ریزی کنید تا به مشکلاتی که ذکر کردید ، فکر کنید. برخی از افراد ترجیح می دهند این کار را از طریق مدیتیشن انجام دهند ، جایی می نشینند و از 10 دقیقه تا بیش از یک ساعت مشکل را بررسی می کنند.

گذراندن اوقات در طبیعت و پیاده روی را در نظر بگیرید. مدیر عامل فیس بوک ، مارک زاکربرگ ، اغلب جلسات پیاده روی را در تپه های اطراف مقر خود در منلو پارک ، کالیفرنیا برگزار می کند.

4-ایده خود را ارائه کنید تا از موفقیت اطمینان حاصل کنید

اعتبار سنجی ایده تجاری شما شامل تلاش برای اطمینان از راه حلی است که می خواهید ارائه دهید یا چیزی است که مشتری برای آن هزینه می کند.اعتبار واقعی زمانی به دست می آید که شخصی پول خود را صرف خرید محصول یا خدمات شما کند.

با این حال ، ممکن است نتوانید با اطمینان بدانید که محصول شما تا زمانی که ارائه شود یا تجارت شما شروع شود ، چقدر در بازار موفق عمل می کند.برای جمع آوری بازخورد ، نظرسنجی را در نظر بگیرید.

آخر از همه از خانواده و دوستان بپرسید

درخواست خانواده و دوستان باید آخرین روشی باشد که برای تأیید ایده تجاری خود استفاده می کنید. غالباً ، آنها بازخورد مثبتی به شما می دهند زیرا نمی خواهند احساسات شما را آزار دهند. علاوه بر این ، آنها ممکن است محصول یا خدمات شما را فقط برای حمایت از شما خریداری کنند.

5-ایده خود را به واقعیت تبدیل کنید

هنگامی که تأیید اعتبار را دریافت می کنید که مشتریان مایل به صرف پول هستند آن زمان تحقق تجارت شما فرا رسیده است. اولین قدم شما ایجاد یک طرح تجاری با پیش بینی های دقیق مالی است. سپس ، از طریق راه های قانونی تجارت یا ایده خود را ثبت کنید. سرانجام ، سرمایه لازم برای تحقق رویای خود را جمع کنید.

یک طرح تجاری ایجاد کنید

همه مشاغل نیاز به ایجاد یک طرح تجاری یا نقشه راهبردی دارند که می توانید برای راهنمایی تصمیمات تجاری خود استفاده کنید. طرح تجاری شامل چندین عنصر از جمله تجزیه و تحلیل بازار ، تحلیل رقبا و پیش بینی های مالی است. اگر به دنبال تامین بودجه از یک بانک یا سرمایه گذار هستید ، به یک طرح تجاری نیاز دارید.

پیش بینی های مالی ایده تجاری شما

مهمترین قسمت برنامه تجاری ، بخش پیش بینی های مالی است. متأسفانه ، این سخت ترین بخش است. پیش بینی های مالی شامل درآمد و هزینه هایی است که شما تخمین می زنید تجارت شما برای 3 سال آینده داشته باشد.

درآمد و هزینه ها باید در 2 سال اول به اقلام خاص و ماه به ماه تقسیم شود. به طور معمول ، صورتهای مالی پیش بینی شده مانند سود و زیان ، تحلیل جریان وجوه نقد و ترازنامه را ایجاد خواهید کرد.

ایده کسب و کار خود را ثبت کنید

اگر ایده تجاری جدیدی دارید ، ممکن است به یک حق ثبت اختراع نیاز داشته باشد ، به این ترتیب ایده خود را به طور قانونی ثبت می کنید تا شخص یا تجارت دیگری آن را ثبت نکند.

نتیجه گیری

طرح یک ایده تجاری دشوار است. اگر ایده جدیدی را انتخاب می کنید ، به یاد داشته باشید که این کار به تفکر خلاق عمیق نیاز دارد. الهام بگیرید و از هر فرصتی برای ایده پردازی درباره مشکلات روزمره که باید همراه با راه حل های بالقوه حل شوند ، استفاده کنید. به یاد داشته باشید ، شما زمان زیادی را برای کار در کسب و کار خود صرف خواهید کرد ، بنابراین برای اطمینان از موفقیت باید در پیشبرد آن سرمایه گذاری کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید