چگونه ایده تجاری عالی خود را پیدا کنیم

چگونه ایده تجاری عالی خود را پیدا کنیم

یک مطالعه اخیراً نشان داد ه است که ماهانه حدود 543000 کسب و کار جدید در سراسر جهان راه اندازی می شود.با این حال ، یک آمار قابل توجه دیگر این است که 50٪ از این مشاغل طی 5 سال اول شکست می خورند. دلیل اصلی آن عدم وجود ایده خوب است.

هیچ استدلالی وجود ندارد که موفقیت در تجارت کاملاً به اعتبار و دوام ایده ای که مبتنی بر آن است ، بستگی دارد. دقیقاً مانند ریشه های یک درخت ، کسب و کار فقط به اندازه قدرت ایده های تجاری رشد خواهد کرد.

اما ، چگونه ایده تجاری عالی خود را پیدا کنیم در دنیایی که در حال حاضر بسیار شلوغ است ؟

راه حل ساده است. به اطراف خود نگاه کنید هر اقدامی که انجام می دهید ، هر بار که جستجو می کنید یا حتی از مکان جدیدی بازدید می کنید ، ایده های تجاری در اطراف شما شناور است. تنها چیزی که شما نیاز دارید یک چشم دقیق است که می تواند یک ایده خوب را از یک ایده بد تشخیص دهد.

بیشتر بخوانید:تفاوت بین ایده خوب و تجارت خوب

1-از مهارت های خود نهایت استفاده را ببرید

شما راننده تجارت خود هستید ، از این رو باید در صنعتی که قصد راه اندازی آن را دارید تبحر داشته باشید. از خود بپرسید آیا استعداد یا سابقه خاصی دارید که می تواند پایه و اساس یک تجارت سودآور باشد.

به عنوان مثال ، مردی که سالها به مدیریت خدمات نظافت در بیمارستان مشغول بود ، ارتباط خوبی دارد و توانایی مدیریت شغل نظافت خود را دارد. فروشنده سابق می تواند با ایجاد مجسمه هایی از چوب و فروش آنها به مشتری ، به عنوان یک هنرمند امرار معاش کند و متخصصانی که آژانس یا خدمات مشاوره خود را تأسیس می کنند.

علاوه بر این ، بهتر است رشته ای را انتخاب کنید که به شدت اشتیاق داشته باشید زیرا کارآفرینی به معنای کار بی وقفه است و باید برای آن انگیزه داشته باشید. پس از آن ، شغلی را که دوست دارید انتخاب کنید و هرگز مجبور نیستید در زندگی خود کار کنید.

2-به روز باشید… همیشه!

اگر می خواهید یک کسب و کار موفق ایجاد کنید ، محصول یا خدمات شما باید مطابق با آخرین تقاضای مشتری باشد.شما ممکن است اخبار را به طور منظم تماشا کنید یا از طریق رسانه های اجتماعی با آخرین روند به روز شوید. اما هر چند وقت یکبار با هدف یافتن یک ایده تجاری به این روندها نگاه می کنید؟

با در جریان بودن از آخرین اخبار کسب و کار خود ، قادر خواهید بود شکاف های عمده را در صنایع خاص شناسایی کنید ، از این طریق می توانید ایده تجاری خود را برای رفع این شکاف ها توسعه دهید.

به عنوان مثال ، در طی شیوع ویروس کرونا ، تعداد شرکت های صنعت سلامت به طور تصاعدی رشد کردند. این به این دلیل است که تقاضا برای محصولات در این صنایع افزایش یافته است.از این رو ، شما همیشه باید آخرین روندها را پیگیری کنید و آماده باشید تا به دنبال فرصت های جدید تجاری باشید.

3-کلاه خلاقیت خود را بپوشید و شروع به اختراع کنید

حضور بسیاری از شرکت ها منجر به رقابت جدی شده است ، زیرا بسیاری از صنایع از تعداد شرکت های ارائه دهنده محصولات یا خدمات مشابه اشباع شده اند. از این رو یک روش عالی دیگر برای بدست آوردن و اجرای ایده تجاری این است که خودتان چیزی را ابداع کنید.

الهام اصلی برای ایجاد یک محصول یا خدمات جدید معمولاً شناسایی بازاری است که دارای شکاف عمده است ، جایی که نیازهای کاربران برآورده نمی شود.

به عنوان مثال ، در سال 2008 ، یک جفت کارآفرین جوان به نام های گرت کمپ و تراویس کالانیک هنگام انتظار برای تاکسی در پاریس ، ایده انقلابی یافتند. آنها می خواستند خدمتی را ایجاد کنند که فقط با یک کلیک بتوان تاکسی را به مشتری رساند. امروز ، این دو نفر طرحی کاملا جدید ایجاد کرده اند که با راه اندازی Uber نحوه سفر ما را تغییر داده است.

بنابراین ، به اطراف نگاه کنید و از خود بپرسید که آیا می توان روند خاصی را بهبود بخشید یا جایی برای یک سرویس یا محصول کاملاً جدید وجود دارد که ارزش بیشتری داشته باشد. در طی این فرآیند ، هیچ ایده ای خیلی بزرگ یا کوچک نیست ، اما باید هنگام تجزیه و تحلیل قابلیت و اعتبار ایده ، بسیار مراقب باشید. اطمینان حاصل کنید که مقدار قابل توجهی از تحقیقات بازار را برای تعیین اینکه کدام ایده خوب است و کدام یک خوب نیست انجام دهید.

4-با یافتن راهی بهتر راه خود را نصف کنید

شما نیازی به ایجاد یک محصول یا خدمات کاملاً جدید ندارید ، تنها کاری که باید انجام دهید ساخت یک تله موش بهتر است. به عنوان مثال ، اگر می دانید محصول یا خدمات خاصی تقاضای زیادی دارد ، اما جای پیشرفت دارد ، تجارت خود را با نسخه بهبودیافته راه اندازی کنید.

با این کار ، وقت و بودجه زیادی در آزمایش بازار صرفه جویی می کنید زیرا می دانید تقاضا از قبل وجود دارد. علاوه بر این ، زمینه کار قبلاً انجام شده است ، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که برای بهبود وضعیت قابل تحویل ، به آن شاخ و برگ اضافه کنید. محصولات بسیار زیادی در بازار وجود دارد که هیچ زمینه ای برای پیشرفت ندارند. بنابراین ، با بررسی آنچه روزانه استفاده می کنید و اینکه چگونه می توانید آن را بهبود ببخشید ، شروع به تولید ایده های تجاری کنید.

روش دیگر ایجاد کالاها یا خدمات از قبل موجود ، مشارکت یا همکاری با برندهای معتبر است.

به عنوان مثال ، Zomato و Swiggy در حال حاضر بر صنایع غذایی حاکم هستند ، با این حال ، آنها رستوران ندارند. در عوض ، آنها با رستوران های موجود همکاری کردند و با ارائه خدمات تحویل در خانه برای مشتریان ، محصول خود را بهبود بخشیدند.

بنابراین ، شروع به بررسی محصولات و خدمات موجود در اطراف کنید و مشخص کنید که چگونه می توانید آنها را بهبود بخشید و در این راه به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید.

5-جهان کوچک است

چندین بار ممکن است ایده درخشان داشته باشید ، با این حال ، محصول یا خدمات شمابرای بازار محلی شما مناسب نیست. به عنوان مثال ، شما ممکن است پیشرفته ترین فناوری را برای خنک سازی فوری در سیستم های تهویه مطبوع داشته باشید ، اما در منطقه آب و هوایی نامناسبی زندگی می کنید.

با این حال ، با کمک فناوری پیشرفته و گزینه های حمل و نقل ، جهان برای کسب و کار شما کوچک شده است ، شما دیگر محدود به یک بازار یا یک مکان نیستید و به معنای واقعی کلمه می توانید خدمات خود را در سراسر جهان ارائه دهید.

بنابراین ، در حالی که به دنبال بهترین ایده های تجاری هستید ، خود را محدود به بازار هدف اطراف خود نکنید. در عوض ، کالایی یا خدماتی پیدا کنید که صرف نظر از موقعیت مکانی ، برای مصرف کننده مفید باشد.

نکاتی برای انتخاب ایده های تجاری

در حالی که نکات بالا به کارآفرینان مشتاق کمک می کند ایده های جدیدی پیدا کنند ، بعضی از کارآفرین ها مملو از ایده هستند ولی نمی توانند تشخیص دهند که بهترین راه برای انتخاب چیست. برای انتخاب بهترین ها در میان تعداد زیاد ، نکات زیر را دنبال کنید:

  1. ایده های خود را یادداشت کنید و منطق و ماندگاری هر ایده را زیر سوال ببرید.
  2. از افراد باتجربه و مشتریان بالقوه خود راهنمایی بخواهید
  3. روی اولین ایده ای که فکر می کنید پرش نکنید ، به دنبال راه های جدید و بهتر برای بهبود ایده یا یافتن ایده های جدید باشید
  4. اطمینان حاصل کنید که ایده شما با خواسته ها ، اشتیاق و مهارت های شما مطابقت دارد
  5. به قول معروف برای موفقیت هیچ میانبری وجود ندارد. حتی اگر بهترین ایده تجاری را دارید ، باید خیلی سخت کار کنید تا آن را به موفقیت تبدیل کنید. بنابراین ، رویا پردازی ، فکر و برنامه ریزی کنید . این تمام چیزی است که شما برای تبدیل یک ایده خوب تجاری به یک امپراتوری چند میلیونی نیاز دارید!

برای به روزرسانی ، نکات و ترفندهای بیشتر در مورد دنیای کارآفرینی ، به خواندن مطالب نقشه کسب و کار ادامه دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید