شبکه سازی چیست؟

شبکه سازی چیست؟

شبکه سازی تبادل اطلاعات و ایده ها بین افراد با یک حرفه مشترک یا علاقه خاص ، معمولاً در یک موقعیت غیررسمی اجتماعی است. شبکه سازی اغلب با یک نقطه و پیوند مشترک آغاز می شود.

افراد حرفه ای از شبکه سازی برای گسترش محافل آشنایی خود ، آگاهی از فرصت های شغلی در زمینه تخصصی خود و افزایش آگاهی از اخبار و روندهای حوزه های تخصصی خود و یا دنیااستفاده می کنند. (اصطلاح شبکه رایانه ای به ارتباط چندین دستگاه برای اینکه آنها بتوانند به راحتی اطلاعات و منابع نرم افزاری و سخت افزاری را به اشتراک بگذارند ، اشاره دارد.)

نکات کلیدی:

افراد حرفه ای از شبکه سازی برای گسترش محافل آشنایی خود ، آگاهی از فرصت های شغلی و افزایش آگاهی از اخبار و اتفاقات حوزه های خود استفاده می کنند.

صاحبان مشاغل ممکن است برای توسعه روابط با افراد و شرکت هایی که ممکن است در آینده با آنها تجارت کنند ،عضو شبکه شوند.

بسترهای شبکه حرفه ای مکانی آنلاین را برای افراد فراهم می کنند تا با متخصصان دیگر آشنا شوند ، به گروه ها بپیوندند ، مطالبشان را ارسال کنند و اطلاعاتشان را به اشتراک بگذارند.

درک شبکه

افراد به طور کلی بر اساس یک پیوند مشترک به گروه های شبکه می پیوندند. بارزترین آن وابستگی حرفه ای است ، مانند کارگزاران سهام ، اما برخی از افراد فرصت های موثر شبکه سازی را در یک گروه فارغ التحصیلان ، یک گروه اجتماعی یا غیره پیدا می کنند.

برای حرفه ای ها ، بهترین فرصت های شبکه سازی ممکن است در نمایشگاه ها ، سمینارها و کنفرانس ها ، که برای جذب جمعیت زیادی از افراد همفکر طراحی شده اند ، ایجاد شود. شبکه سازی به یک متخصص کمک می کند تا از وقایع در زمینه تخصصی مطلع شود و روابطی را ایجاد می کند که ممکن است آینده شغلی او را تقویت کند. نیازی به گفتن نیست ، این همچنین فرصت هایی را برای کمک به افراد دیگر در یافتن شغل ، برقراری ارتباط و اطلاع از اخبار فراهم می کند.

انواع شبکه سازی:

شبکه های تجاری:

صاحبان مشاغل کوچک برای توسعه روابط با مردم و شرکت هایی که ممکن است در آینده با آنها تجارت کنند ، شبکه می شوند. این ارتباطات به آنها کمک می کند تا در بین جوامع خودشان رابطه و اعتماد ایجاد کنند. شبکه موفق تجارت شامل پیگیری منظم مخاطبین برای تبادل اطلاعات ارزشمندی است که ممکن است به راحتی در خارج از شبکه در دسترس نباشد.

صاحبان مشاغل و کارآفرینان معمولاً در تلاشند تا منافع تجاری خود را ارتقا دهند و به دیگران در جامعه خود نیز کمک کنند تا به همان اتاق بازرگانی محلی خود بپیوندند. پیوستن به یک اتاق بازرگانی مزایای اضافی دیگری از جمله دریافت معاملات و تخفیف از سایر اعضای اتاق ، ثبت مشاغل شخصی در فهرست اتاق و توانایی تأثیرگذاری در سیاست های مربوط به فعالیت تجاری و اقتصادی منطقه دارد.

شبکه آنلاین:

بسترهای شبکه حرفه ای مکان آنلاین را برای افراد فراهم می کند تا با متخصصان دیگر آشنا شوند ، به گروه ها بپیوندند ، وبلاگ ایجاد کنند و اطلاعات را به اشتراک بگذارند. و البته ، آنها مکانی را برای ارسال رزومه ای که توسط کارفرمایان احتمالی دیده شود ، جستجوی کار یا شناسایی کاندیداهای شغلی فراهم می کنند.

این روزها می توان (B2B) را به طور کامل و با استفاده از یک سایت شبکه اجتماعی توسعه داد. همایش های شبکه آنلاین به متخصصان این امکان را می دهد تا دانش خود را ارائه دهند و با افراد همفکر ارتباط برقرار کنند.

ملاحظات خاص:

با توجه به افزایش تعداد شبکه های در دسترس ، افرادی که می خواهند کار خود را شروع یا پیشرفت دهند ، مهم است که قبل از عضویت در یک گروه شبکه خاص ، کمی به بررسی گزینه های خود بپردازید.

گرچه برای یک صاحب کسب و کار جدید یا شخصی که به دنبال یک کار رویایی است ، وسوسه انگیز است که به بیشترین تعداد شبکه ممکن بپیوندد ، اما یک استراتژی بهتر این است که زمان و تلاش خود را به سمت آن گروه هایی تنظیم کنید که متناسب با نیازها و علایق شما باشند.

هنگامی که به یک گروه شبکه پیوستید ، افرادی که از شبکه به طور موثر استفاده می کنند ، به جای استفاده از انجمن فقط برای پیشبرد اهداف خود ، به دنبال ارائه چیزی با ارزش به سایر اعضای گروه هستند.

شبکه سازی می تواند به شما کمک کند فرصت های همکاری ، مشارکت های مشترک استراتژیک و زمینه های جدید برای گسترش کار خود را شناسایی کنید.

اینستاگرام ، لینکداین و…. چند نمونه از این شبکه ها هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید